مطلب مرتبط

دعوت به اتحاددعوت به اتحاد
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به سران دولتهای اسلامی (تحریم روابط تجاری و سیاسی اسرائیل)

نجف
تحریم فروش اسلحه، نفت و رابطه تجاری و سیاسی با اسرائیل
سران دولتهای اسلام
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۳۹

توضیح تاریخی

  • 6 خرداد 1346 جنگ شش روزه و معروف رژیم اسرائیل با اعراب آغاز شد و با پیروزی صهیونیست‌ها به پایان رسید. این پیام امام از رادیو بغداد خوانده شد و بازتاب زیادی داشت اما در تلویزیون تازه تاسیس ایران بازتابی نداشت چرا که دولت ایران مدافع سرسخت اسرائیل بود. ر.ک. دایره المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 132.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
کراراً دولتهای اسلامی را دعوت به اتحاد و برادری نموده‌ام در مقابل اجانب و ایادی آنها که می‌خواهند با ایجاد نفاق در بین مسلمین و دولتهای اسلامی ممالک عزیز ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگه دارند و از مخازن معنوی و مادی آنها استفاده کنند.
کراراً دولتها را بخصوص دولت ایران را از اسرائیل و عمال خطرناک آن تحذیر نمودم. این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه‌های فسادش هر روزی ممالک اسلامی را تهدید می‌کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. اسرائیل قیام مسلحانه بر ضد ممالک اسلامی نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است، کمک به اسرائیل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با اسرائیل و عمال آن چه رابطه تجاری و چه رابطه سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است، باید مسلمین از استعمال امتعه «2» اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام و مسلمین را خواستار است. «و السلام علی من اتبع الهدی».
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی)، ج ۱، ص ۱۳۹ تاریخ پیام، ۱۸ خرداد ۱۳۴۶ درج شده است.«۲»- کالاها.


امام خمینی (ره)؛ 17 خرداد 1346

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: