شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام تشکر به رئیس جمهور گینه (تبریک عید سعید قربان)

تهران، جماران
پاسخ پیام تبریک عید سعید قربان
احمد سکوتوره (رئیس جمهور گینه)
جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۱ تا صفحه ۳۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌
16 ذی حجه الحرام 1402
حضرت آقای احمد سکوتوره، رئیس جمهور مردمی و انقلابی کشور گینه‌
پیام تبریک شما به مناسبت حلول عید سعید قربان واصل و موجب تشکر گردید.
متقابلًا این عید سعید را به جنابعالی و ملت برادر و مسلمان کشورتان تبریک می‌گویم. و از خدای تعالی می‌خواهم مسلمانان را از این اختلاف و تشتت و از این ضعف و زبونی که معلول بی‌کفایتی و خودخواهی و بلکه خودفروختگی بسیاری از سران آنها است، نجات بخشد.
نتیجه این خودفروختگیها و خودخواهیها فاجعه لبنان و قتل عام هزاران مسلمان و هتک حرمت صدها زن و دختر به دست جلادان صهیونیست و خونخواران کشور امریکای جهانخوار و مزدوران اسرائیلی آنها بود. و نتیجه دیگر آن، تجاوز عراق به کشور مسلمان ایران و ویران کردن صدها شهر و روستا و آواره ساختن میلیونها انسان بی‌پناه به دست جلادان و کافران بعثی عراق در ایران بود که خود شما شاهد آنها بوده و دیده‌اید.
و آنچه مایه کمال تاسف است آنکه پس از گذشت دو سال از این تجاوز وحشیانه، اکنون که رزمندگان ما دشمن را به عقب رانده و خواستار تنبیه متجاوز و دریافت خسارت شده‌اند، فریاد صلح طلبی این خودفروختگان مزدور از هر سو بلند شده و در صدد تبرئه متجاوز و پایمال کردن خون هزاران انسان مسلمان گردیده‌اند که در راه دفاع از اسلام ومیهن اسلامی خود جان باخته‌اند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که خواهان پایان جنگ و طالب صلحی هستیم که متجاوز را تنبیه و خسارات جنگ را بپردازند و این همه انسان بیگناه را که از خانه و زندگی خود آواره کرده‌اند به شهر و دیار خود بازگردانند.
«وَ الَی الله اْلمُشْتَکی‌ وَ عَلَیهِ الْمَعوَّلُ فِی الشّدهِ وَ الرَّخاء». «1» و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»-« شکایتهایمان را به خدا می‏بریم و در سختیها و گرفتاریها تکیه‏گاهمان اوست»


امام خمینی (ره)؛ 12 مهر 1361
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: