مطلب مرتبط

آوای دعوت به صلاح آیت‌الله خامنه‌ای در گوش مسلمین جهانآوای دعوت به صلاح آیت‌الله خامنه‌ای در گوش مسلمین جهان"خامنه‌ای عزیز""خامنه‌ای عزیز"خامنه‌ای عزیزخامنه‌ای عزیز
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به آقای خامنه‌ای به مناسبت ترور نافرجام علیه ایشان‌

تهران، جماران
سوء قصد و ترور نافرجام علیه آقای خامنه‌ای
پیام [به آقای خامنه‌ای به مناسبت ترور نافرجام علیه ایشان‌]
خامنه‌ای، سید علی (نماینده امام خمینی در شورای عالی دفاع و امام جمعه تهران) «1» بسم اللَّه الرحمن الرحیم
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۵۰۳ تا صفحه ۵۰۴

توضیح تاریخی

  • در روزهایی که آیت‌الله خامنه‌ای در بیمارستان بستری بود، امام گفته بودند هر نیم‌ساعت یک‌بار علائم حیاتی را به ایشان گزارش کنند. ب ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 322.

جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای- دامت افاضاته.
خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانی که کردند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق «لا زال یُویّدُ هذا الدّین بالرجل الفاجر» «2» تحقق پیدا کرد. اینان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر کردند و هر چه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند و هر چه شخصیتها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما «3» که از سلاله رسول اکرم و خاندان حسین بن علی هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می‌باشید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اینان با سوء قصد به شما عواطف میلیونها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه‌دار نمودند. اینان آن قدر از بینش سیاسی بی‌نصیبند که بی‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایات دست زدند، و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است. اینان در این عمل غیر انسانی به جای برانگیختن و رعب، عزم میلیونها مسلمان را مصمم‌تر و صفوف آنان را فشرده‌تر نمودند. آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده از دام خیانت اینان رها شوند و پدران و مادران، جوانان عزیز خود را فدای امیال جنایتکاران نکنند و آنان را از شرکت در جنایات آنان بر حذر دارند؟ آیا نمی‌دانند که دست زدن به این جنایات، جوانان آنان را به تباهی کشیده و جان آنان به دنبال خودخواهی مشتی تبهکار از دست می‌رود؟ ما در پیشگاه خداوند متعال و ولی بر حق او حضرت بقیه الله- ارواحنا فداه- افتخار می‌کنیم به سربازانی در جبهه و در پشت جبهه که شبها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالی به سر می‌برند. من به شما خامنه‌ای عزیز، تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- آقای خامنه‏ای در واکنش به پیام محبت‏آمیز امام خمینی، با صدور پیامی اظهار داشتند: « بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏ بعد از چهار روز که از این حادثه بر من می‏گذرد به فضل الهی و به کمک و تلاش بیدریغ کارکنان عزیز این بیمارستان خودم را در وضع بسیار مناسب و خوبی می‏بینم. هر وقت به یاد این می‏افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشان ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزی بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگی می‏کنم. در راه انجام وظیفه این گونه حوادث، حوادثی نیست که این همه لطف و محبت و بزرگواری را چه از سوی امام، چه از سوی امت و همچنین از سوی کارکنان، کارمندان این واحدهای پزشکی که واقعاً شب و روزشان را در این کار گذاشته‏اند، این همه اظهار شد ... من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی‏پایان خودم را خدمت امام امت می‏کنم و به ایشان عرض می‏کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظار نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که، سر خُم می به سلامت، شکند اگر سبویی، ...» «۲»- مسند احمد، ج ۲، ص ۳۰۹؛ کنز العمال، ج ۱، ص ۴۵، ح ۱۱۵ «۳»- روز ۶ تیر ۱۳۶۰ در حالی که آقای خامنه‏ای در مسجد ابو ذر تهران بعد از نماز ظهر به ایراد سخنرانی و پاسخ به سوالات حاضران مشغول بود بر اثر انفجار بمبی که در ضبط صوت از سوی تروریستهای منافق کار گذاشته شده بود، بشدت مجروح شد. با دعای امام و تلاش بی‏وقفه پزشکان، خوشبختانه ایشان از این سوء قصد جان سالم به در بردند هر چند که بر اثر این حادثه یک دست ایشان سلامتش را باز نیافت.


امام خمینی (ره)؛ 07 تیر 1360

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

2 نظر
  • اشکان عبدالملکی
    خداوند لعنت کند منافقین کور دل را
    پاسخ
  • اشکان عبدالملکی
    خداوند لعنت کند منافقین کور دل را
    پاسخ