مطلب مرتبط

بيانات در جمع گروهى از زنان (نقش زنان- تربيت فرزندان)فرزندانی تحویل جامعه بدهید که برای اسلام مفید باشندفرزندانی تحویل جامعه بدهید که برای اسلام مفید باشند
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع گروهی از زنان (نقش زنان- تربیت فرزندان)

قم
نقش زنان در نهضت و توصیه به تربیت فرزندان
گروهی از زنان
جلد ۸ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۱۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
شما خواهران که از راه دور آمدید، خوش آمدید. خداوند به شما سعادت و سلامت و توفیق عنایت کند. شما همه سرباز امام زمان- سلام الله علیه- هستید؛ و همه باید برای اسلام خدمت کنید. شما خواهران- بحمد الله- در این راه- در راه نهضت- سهم بسزایی دارید. شما اسباب این شدید که برادرها هم جرات پیدا بکنند. من سهم شما را کمتر از آنها نمی‌دانم؛ بلکه شاید بیشتر باشد. خداوند شما را تایید کند.
خواهران من، کوشش کنید که فرزندان خودتان را خوب تربیت کنید؛ کوشش کنید که فرزندان خودتان را با ایمان و با اراده تربیت کنید؛ کوشش کنید که فرزندانی تحویل جامعه بدهید که برای اسلام مفید باشند. فرزندان، از مادران بیشتر حرف را قبول می‌کنند؛ دلبستگی فرزندان به مادران از هر کس دیگر بیشتر است؛ شما بهتر می‌توانید بچه‌ها را تربیت کنید. بچه‌هایی که الآن در دامن شما هستند فردا در جامعه هستند؛ مقررات مملکت ممکن است به دست آنها باشد؛ اگر شما آنها را اسلامی، مومن، متقی بار بیاورید ممکن است کشور شما را نجات بدهند. من از شما تشکر می‌کنم که از راه دور آمدید و زحمت کشیدید و در این هوای گرم در اینجا مجتمع هستید. من خدمتگزار همه هستم؛ و دعاگوی همه. خداوند همه شما را سلامت و سعادت و عزت، عنایت کند.
و السلام علیکم و رحمه الله‌



امام خمینی (ره)؛ 23 خرداد 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 1/41 مگابایتبیشتر

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: